Mittwoch, 29. Oktober 2008

TAVUK MU YUMURTADAN CIKAR, YUMURTA MI TAVUKTAN?

(Bu makale, yazarimiz Hüseyin Avdic tarafindan kaleme
alinmistir.)

BILIM YANILIYOR MU?

Biliyorsunuz, gecenlerde Ingiliz bir bilim adami, 'tavugun
yumurtadan ciktigini' iddia etti. Iddiasini dayandirdigi ar-
guman ise: 'Sorunun cevabi, genetik materyalin (kromo-
zomlar üzerinde kalitsal özellikleri tasiyan yapi kitlesi) bir
organizmanin hayati boyunca degismedigi, bu nedenle
daha sonra tavuk olarak adlandirilacak ilk kus türünün,
ilk önce “embriyon’’ olarak bir yumurtanin “içinde’’
olusmasi gerektigi fikrinde sakli...'

Ben de bunun tam aksini iddia ediyorum. Yani 'yumurta
tavuktan cikmistir'. Cünkü tavuk olmadan yumurta olmaz.
Yani Allah su ve topraktan, önce ilk insan Âdem'i yaratir.
Âdem'den de e$i Havva'yi, ikisinin birlesmesinden de co-
cuklarini meydana getirir.

Yoksa önce cocuklarini, sonra Havva'yi ve Âdem'i degil.
Bunun gibi, Allah önce horozu yaratir. Horozdan tavugu,
tavuktan da yumurtayi cikarir. Yoksa önce yumurtayi, yu-
murtadan da tavugu, tavuktan da horozu degil.

Allah kâinati insan icin yaratmistir, ama insani kâinattan
önce degil, sonra yaratmistir. Cünkü bir üretim alabilmek
icin önce fabrika kurulur (Tabi, ne üretilecegi kararlastiril-
diktan sonra) , sonra bu fabrikadan üretim alinir. Önce a-
gac yaratilir. Sonra bu agactan meyve beklenir. Meyvede
de agacin yumurtalari olan cekirdekleri bulunur.

Insanlar da önce fabrikayi kurar. Bu fabrikadan da televiz-
yon, radyo, camasir makinasi, buzdolabi ve diger makina
gibi ürünleri elde ederler. Yoksa bunun tersi olmaz. Yani
televizyondan fabrikayi yaratmazlar. Ama bir fabrikanin
televizyon üretimi icin kuruldugu dogrudur. Burada mânevî
gaye ile maddî neticeyi karistirmamaliyiz.

Sonuc olarak: Yumurta tavuktan cikmistir. Tavuk, bir yu-
murta fabrikasi gibidir. Fabrika olmadan yumurta olmaz.
Fabrika ise, patron tarafindan kurulur veya yaratilir. Patron
olmadan hicbir $ey olmaz. Allah olmazsa, patron da olmaz.

Ilk yaratis sebepsiz olur. Yani Allah Âdem'i annesiz-babasiz
dogrudan dogruya su ve topragin karisimindan yaratmistir.
Yoksa spermadan degil. Ilk hayvanlar da böyle (yani embri-
yosuz) yaratilmistir. Ilk bitkiler de böyle (yani cekirdeksiz)
yaratilmistir. Tavuktan önce de horoz yaratilmistir. Ve bu
$ekilde, sonucta; 'yumurta tavuktan cikmakta'dir. Ne yazik
ki bilim henüz bu sonuca ulasamamistir. Acaba bilim adam-
larinin daha kac firin ekmek yemeleri gerekiyor? Bunu da
varin siz hesaplayin!

Not 1: Bu sonucu kabul etmeyenler, inkârlarindan önce bir
embriyonun Tanrisiz yani görmesi, duymasi, konusmasi, bil-
mesi, gaye ve hedefi, güc ve iradesi, ezeliyeti ve ebediyeti
olmayan madde veya doga tarafindan nasil meydana getiril-
digini 'isbatlayarak' anlatsinlar.

Not 2: $öyle bir sual sorulabilir: "Siz Kur'anlilar, insanin may-
mundan türedigine inanmiyorsunuz da, bunun tersi olan
Âdem'den bir Havva'nin yaratilabilecegine inaniyor ve
horozdan da bir tavuk cikabilecegini kabulleniyorsunuz.
Bu zitligi nasil ortadan kaldirabilirsiniz?"

Evet, bu sonuc bir zitlik gibi görünse de, tam uygunluktur.
Cünkü bir arti'ya bir eksi yerlesebilir. Fakat bir eksi'de bir
arti yerlesemez. Bunun icin maymundan insan türeyemez.
Cünkü maymun, bir "eksi"dir. Insan ise, bir "arti".

Ayni sekilde bir kadindan da erkek cikamaz, ama bir er-
kekten bir kadin cikabilir. Cünkü yaratilisca erkek bir arti
cinsiyetdir, kadin ise bir eksi. Cünkü erkek kadina bir
erkek cinsiyet (Y) kromozomu vermezse, kadin bir erkek
cocuk doguramaz. Cünkü kadinda erkeklik arti'si bulun-
mamakta, fakat erkekte hem di$ilik hem de erkeklik eksi'
si bulunmaktadir. Erkekteki bu iki eksi, bir arti yapmakta-
dir. Havva'nin Âdem'den yaratilmasiyla, erkek kendinden
bir eksi kaybederek, Âdem ile Havva "insaniyeten" e$it-
lenmistir. Fakat yaratilisca bu iki cinsiyeti e$it sayamayiz.
Aralarindaki farklar da ortadadir.

I$te bunlar da bilimsel bir gercektir. Demek, tavuk horoz-
dan, Havva Âdem'den cikar ve cikabilir. Eger Havva'dan
Âdem cikabilseydi, belki insan da maymundan türeyebilirdi.

Darwin, "insanin maymundan türedigi"ni iddia ederken,
bu gerceklerden habersizdi. Dolayisiyla, evrim teorisi'nin
vefat ilânini verebilir ve "akilli tasarim"in dogu$una da
sevinebiliriz.

(Bu 2. not, 29 Ekim 2008'de konuldu.)

Zaman: Yeni Cag'in sekizi, Ekim ayi.
Mekan: Avrupa.
Makam: Inceleme.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: