Donnerstag, 30. Oktober 2008

L A i K L i K N A M E

(Bu bildiri, 2002 yilinda yayinlanmistir.)

(Laiklikten taviz degil, Hakk'a itaat* istiyoruz.)

L A I K L I K N A M E

laikligin üstünde olan Allahin adiyla

Biz, laiklikten taviz istemiyoruz. Biz, laiklik, hak
ve özgürlüklerimize tecavüz etmesin ve ettirilmesin is-
tiyoruz. Hak ve özgürlüklere tecavüz eden (veya etti-
rilen) bir laiklik, laiklik olamaz.

Bir devletin esas temeli; Hak ve Adalet ve Namus'tur.
Devletin temelinde bu üc deger yoksa veya iptâl edi-
lirse, o devlet, devlet olmaktan cikar. Bunun icin la-
iklik; Hak ve Adalet ve Namus'un gereklerine uymak ve
uydurulmak zorundadir. Bu zorunluga göre laiklik, kamu
alanindaki basörtüsü ve namaz gibi dinsel talep ve i-
badetlere tecavüz edemez, ettirilemez. Cünkü kamu ala-
ninda dinsel özgürlük isteyenler, devletten "dinî bir
yönetim" degil, dinsel hak ve özgürlüklerine dokunul-
mamasini istiyorlar. Cünkü laikligin bir yönü, "dine
karismamak"tir. O halde laikligin, milletin kamu ala-
nindaki basörtüsüne ve namazina dokunma hakki yoktur.
Dokundugu takdirde, dinin ve dindarlarin da devlete
dokunma, devletin i$lerine karisma hakki dogar. Bu
hakkin dogmasini istemeyenler, dinin ve dindarin kamu
alanindaki hakkini batirmamalidir.

Laikligi, dindarlarin kamu alanindaki hak ve özgürlük-
lerine tecavüz ettirenler, laikligi teokrasi ve dikta-
törlük haline getiriyorlar. Kimsenin, laikligi teokra-
si ve diktatörlük haline getirmege hakki yoktur. Cünkü
laiklik, demokrasi ve özgürlük; Hak ve Adalet ve Na-
mus'un üzerine cikarilamaz. Cikaranlar, suc i$lemis
sayilir ve zalim olurlar. Zalimlerin de cezalandiril-
masi gerekir.

Biz ise, zalimleri ve zalimligi Yeni Cag'a sokmayaca-
giz ve sokmamaliyiz. Tecavüzle girmis olanlar, ya Hak
ve Adalet ve Namus'a itaat ederler, ya da cagin geri-
sine atilirlar. Hak ve Adalet ve Namus'a isyan edenle-
re saygimiz ve sevgimiz yoktur. Saygi ve sevgi iste-
yenler önce Hak ve Adalet ve Namus'a saygili ve sevgi-
li olmalilar.

(*)Hakk'a itaat: Yaratan'in ve yaratilis'in yasalariy-
la uyum icinde olmaktir. Adalet'e itaat: Insan hak
ve özgürlüklerini cignememek ve cignetmemek ve hak-
siz kazanci terkedip fakirlerin yardimina kosmak-
tir. Namus'a itaat: Aile'yi tahrip etmemek ve bunun
icin de kadinin, erkegi ahlâksiz eden giyinisine
son vermesidir.

Not: Kamusal alan; bazi devlet seckinlerinin tapulu ö-
zel mekani degil, millete hizmet verilen yerler-
dir. Devlet seckinleri, milletin hizmetkâridir,
diktatörü degil. O halde bir devletli, milletin
inancsal kiyafetine dokunamaz. Bir anayasa da:
Haksizlik ve adaletsizlik ve namussuzluk icere-
mez.

ZAFER, HAKKA VE ADALETE VE NAMUSA ITAAT EDENLERIN
OLACAKTIR.

Zaman: Yeni Cag'in ikisi, Aralik ay'i ortasi.
Mekan: Avrupa.
Makam: Hak ve Adalet ve Namus.
Boyut: Kur'anizm.
YAYINLAYAN
AVRUPA KUR'ANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: