Donnerstag, 30. Oktober 2008

AVRUPA MURANiSTLERi CEVAPLIYOR!

Bu bildiri, 2006 yilinda yayinlandi.)

AVRUPA MURANISTLERI CEVAPLIYOR!

ögreten ALLAHin adiyla

Allah'in bazi insanlara 20 yil, bazilarina da 80 yillik bir ömür
vermis olmasi adaletsizlik midir?

Bir insan 20 yil icerisinde cok sey yapabilecegi gibi, diger bir
insan da 80 yil ya$adigi halde hic bir sey yapamayabilir veya
yapmayabilir. Bütün i$, ömrü iyi degerlendirebilmektedir. Me-
selâ Fatih Sultan Mehmed 20-21 ya$larinda Istanbul'u fethet-
mis, cag acip cag kapamistir. Öte yandan 80 yil ya$adigi halde
dinsizligiyle veya inkâriyla ölen ve bu arzusundan dönmek iste-
meyen insanlar da var. Demek adaletli Allah'in insanlara farkli
ömürler vermesinde bir adaletsizlik yoktur.

Allah, 20 yillik bir ömür verdigi kimseden, 20 yilin hesabini ve
80 yillik ömür verdigi kimseden de 80 yilin hesabini sorar.
Yani 20 yil ya$amis olandan 80 yilin hesabini ve 80 yil ya$a-
mis olandan da 20 yilin hesabini sormaz. "Her uzun ömürlü
insan mutlaka inancli olur veya günahlarina tövbe eder" sek-
linde bir ilke ve garanti bulunmamaktadir.

Ayrica insanlara farkli ömürler verilmesi, "kader"le de ilgilidir.
Bu konuda Allah sadece adaleti nazara alarak degil, bin tür-
lü amaci gözeterek insanlarin ömürlerini belirler. Insanlar ise,
Allah gibi bütün zamanlari ve önemli noktalari göz önüne ala-
rak bir hesap-kitap yapamaz. Yapamadigi ve yapamayacagi
icin de, insanlara esit olmayan bir ömür verilmis olmasini
"adaletsizlik" sayar, sayabilir.

Bu dünya, bir "imtihan salonu" olarak acilmistir. Allah, kimisi
20 ya$indayken, kimisi de 80 ya$indayken imtihan cevapla-
rini insanlarin ellerinden alabilir. Bu durumda herkes cevabini
hazir tutmak zorundadir. Cünkü Allah kimseye uzun ya$ama
garantisi vermemistir ve vermek zorunda da degildir. Bunda
bir adaletsizlik yoktur. Cünkü 80 yillik ömür verdigi bir kim-
senin, "mutlaka inancli ve iyilikci insan olacagi" kesinligi bulun-
mamaktadir. O insan pekâlâ bütün ömrünü inkâr ve kötülükle
de gecirebilir ve gecirebiliyor. Yine meselâ 20 ya$inda ölmüs
bir insan tekrar dünyaya gönderilecek olsa, bu kimsenin inanc
ve iyilikciligi sececegine dair bir garanti ve kesinlik yoktur.
Bu kimse de pekâlâ inanc ve iyilikciligi degil de, inkâr ve
kötülükcülügü secebilir. Demek dünyada imtihan bir keredir
ve kimsenin tekrar tekrar bu dünyaya gelip imtihan olma ve
kendini mükemmellestirme sansi yoktur. Bunun icin de her
insan, ömrünü dikkatli kullanmak zorundadir.

Ayrica meselâ 30-40 ya$ina kadar inkâr ve kötülükle ya$amis
ve ölmüs birisini, "iyiligi yakalasin" diye tekrar dünyaya gönder-
mek, bütün ömrünü iyilik ve ibadetle gecirmis olanlara karsi
bir haksizlik olmayacak midir? "Herkes imtihani kazansin" diye
bir ilke güdülürse, imtihanin ne anlami kalir? Dersine calisanlar
ile calismayanlar esit hale gelmez mi?

Allah, "herkes cennetlik olacaktir" diye bir kaide koymamistir.
Kaybedenler de olacaktir. Bunun icin Allah cehennemi bosuna
yaratmamistir. Gereken uyarisini da önceden yapmistir. O'nun
bu uyarisini kaale almayanlar veya inkâr edenler elbette kendi-
lerine yazik etmis olacaklar ve uyarilari dinleyip kendilerini
zamaninda düzeltenler ise, cennet ödülünü kazanacaklardir.

Kötü insanlar öldükten sonra, "düzelsinler" diye onlara tekrar
tekrar dünyaya gelme sansi vermek, cehennemin bosuna yara-
tildigina ve bu da âhiretin gereksizligine delil olur ki, buna imkân
yoktur. Aksi halde Allah Kur'anda bosuna konusmus olur. Bu
da mümkün degildir.

Demek, insanlarin bu dünyaya tekrar tekrar gelip kendilerini
düzeltme ve mükemmellestirme sanslari yoktur ve onlara
böyle bir sans vermenin de dogru bir mantigi bulunmamaktadir.
Insanlara, böyle bir sansin bulunabileceginden bahsetmek,
onlari aldatmaktan baska bir seye yaramaz. Demek insanlar,
isbatsiz sözlere aldanmamalidir. Allah da zaten "herkes ken-
dini mükemmellestirinceye kadar bu dünyaya gelip gidebilir"
diye bir yol acmamis, bir garanti vermemis ve vaadde bulun-
mamistir. Bu konuda Kur'anin inanc esaslarini zedeleyen
görüslere deger verilmemelidir ve verilemez.

Herkes, Allah'tan daha iyi, daha adaletli ve daha merhametli
olamayacagini bilmeli ve Kur'anin ziddina fikirler gelistirmek-
ten uzaklasmalidir. Uzaklasmayanlar ise, Budizm'e hizmet et-
mekten baska birsey elde edemez. Allah ise, Kendinden bas-
ka ilah uyduran ve âhireti olmayan dinleri bâtil saymistir.

Zaman: Yeni Cag'in altisi, Kasim ortasi.
Mekan: Avrupa.
Makam: Cevaplama.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: