Samstag, 25. Oktober 2008

TANRI NEDiR VE KiMDiR?

TANRI NEDiR VE KiMDiR?

gercekleri bildiren ALLAHin adiyla

(Bu bildiri, yazarimiz Hüseyin Avdic'in, 2006 yilinda
mustafaakyol.org sitesinde bazi tartismacilara verdigi
cevaplardir.)

Bu soruyu soran kimdir? Insandir! Cevaplayacak olan kim-
dir? Yine insandir! Cevaplama araci nedir? Akil'dir! O halde
bu soruya kendi akillarina dayanarak cevap verecek olanla-
rin bütün cevaplari, "uydurma" olacaktir. Demek Tanri'nin
neligi ve kimligi hakkinda Tanri'ya dayanmayan bütün aklî
cevaplar, bir "uydurma"dan baska birsey degildir! Uydurma
cevaplarin ise zaten bilimsel bir degeri olamaz.

"Tanri nedir ve kimdir" sualine cevap verebilecek ikinci "kim-
se", Tanri'nin bizzat Kendisi'dir. O da bunu son olarak Kur'
aniyla ve Kur'andan sonra da görevlendirdigi âlim ve Evliya-
siyla cevaplamis ve cevaplamaktadir.

Eger dinsizler ve ateistler bu Tanrisal cevaba inanmazlarsa,
akil uydurmasi cevaplarin mahkûmu olarak kalacaklardir.
Akil uydurmasi cevaplara razi olmak istemeyenler icin Kur'
anin "Tanri nedir ve kimdir" sualine verdigi yaniti $öyle ak-
tarabiliriz:

Ha$r Sûresi 23-24: (Biraz yorumlayarak ve siraya koyarak
veriyorum. Isteyenler orjinaline bakabilir.): "O öyle bir Allah
(yüce Tanri)dir ki, O'ndan baska tanri yoktur. Esenlik ve
güvenlik veren, cok saygin ve yüce ve istedigini yaptiran,
ortakliktan arinmis, kusursuz bir Yöneten'dir.

O, yaratan, var eden, $ekil veren Allah'tir. En güzel isimler
O'nundur. Göklerde ve yerlerde bulunanlarin hepsi O'nu
yücelterek anarlar. O, saygin ve amaclidir."

Bakara 255: "Allah, ki O'ndan baska tanri yoktur. Herse-
yin ba$i-sonu ve kaynagidir. O'nu uyku ve uyuklama tut-
maz. Göklerde ve yerde olanlarin hepsi O'nundur. O'nun
izni olmadan Kendisinin katinda kim $efaat edebilir? On-
larin önlerinde ve arkasinda olanlari bilir. O'nun ilminden,
ancak Kendisinin diledigi kadarindan baska birsey kavra-
yamazlar. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri kaplamistir. Onla-
ri korumak Kendisine agir gelmez. O yücedir, büyüktür."

Nur 35: "Allah, göklerin ve yerin aydinligidir. ..."

Bu ayetler, (Tanri) dedigimiz Allah'in neligini ve kimligini
yeteri kadar aciklamaktadir. Yani bu ayetlere göre "Tanri"
denilen Allah: Tek ve ortaksizdir. Kâinat ve kâinatlilarin
sultanidir. Yaratici, var edici ve yaratilana sekil vericidir.
Bütün fiil ve sifatlarin sahibidir. Tüm evrenliler tarafindan
yüceltilendir. Sayilan ve amacli olandir.

Sonra ve birlikte: O (Allah) kâinatin ruhudur. Uyku ve uyuk-
lamasi yoktur. (Yani insan gibi degildir). Bütün kâinat ve kâ-
inatlilarin sahibidir. O'ndan izinsiz kimse birsey yapamaz.
(Yani bütün yapabildiklerimiz, O'nun izni dairesinde cereyan
eder). Herseyin ve herkesin üstündedir. Bütün varliklarin bil-
dikleri, O'nun ögrettigi kadaridir. Bütün dünya ve kâinati
Kendisine "kürsü" yapmistir. Kâinat ve kâinatlilari korumak
O'na zor degildir. Herkesten ve herseyden yüce ve büyük-
tür.

Bu sözlerden ve Kur'andaki diger ayetlerden de Allah'in:
Hayat, ruh, i$ik, enerji, kuvvet, kudret, bilme, görme, duy-
ma, konusma, secme ve isteme, yaratma, ya$atma ve yö-
netme sahibi, dogumsuz ve ölümsüz yüce bir Varlik oldu-
gunu cikarabiliriz.

Ayrica Kur'andaki baska sözlerden Allah'in; cezalandirici
ve mükâfâtlandirici, adaletli, zengin, cömert, iyilikci, seven,
aciyan, öfkelenen, intikam alan, affeden, sorgulayan ama
sorgulanamayan, rizik ve hayat veren, hayat alan, herseye
nüfuz eden, diriltici ve ebediyet verici oldugunu ve daha
yüzlerce isim, sifat ve fiile sahip bulundugunu da ögreniyo-
ruz.

Demek her seyi bilen, gören, duyan ve yöneten sInirsiz bir
Varlik ile duygu ve fiilleri sInirli insan gibi bir varlik e$it de-
gildir. Demek insan Allah olamaz, Allah da insan olamaz.
Tablo ile Ressam nasil ayri ayri seyler ise, Allah ile kâinat
ve kâinatlilar da ayri seylerdir, bir ve esit degildir. Demek
dogaya Tanri diyemeyiz. Doga yasalari ise, Tanri yerine hic
konulamaz. Cünkü bir uygulama araci ile bir uygulayici esit
seyler degildir. (Yani kanun ile Hâkim esitlenemeyecegi gi-
bi). Demek; kâinat Allah, Allah kâinat degildir.

Yukarida verdigimiz ayetler, gercek Tanri olan Allah'in ne-
ligini ve kimligini cok iyi aciklamaktadir. Bu ayetlere inanma-
yanlar, kendi akillarinin uydurmalarina inanmak zorunda ka-
lirlar. Uydurmalar ise, "gercek"in yerini tutamaz.

Gercek Tanri'yi arayanlar, O'nu Kur'andan baska bir yer-
de bulamazlar. Kur'ana inanmayanlari ise biz, uydurdukla-
riyla basbasa birakiriz. Demek "Tanri'nin indirmesi" yoksa,
geriye ancak inasanin "uydurduklari" kalir.

Hüseyin Avdic

***
2007'DE SON SÖZLERIM
-----------------------------

GERCEK INSAN KIMDIR?

Bu suali cevapliyacak birinci söz sahibi "DiN"dir. Dinlerin
padisahi da, Allah'a teslimcilik olan "Islâmiyet"tir. Islâmiyet'
in Kitabi'ndan cikarilabilecek yoruma göre gercek insan:
"Kendini bilen" insandir. Kendini bilen insan da, Yaradicisi'
ni bilir. Cünkü insan, bir "yaratan" degil, "yaratilan"dir. Ya-
ratilanin Yaratani'ni bilmemesi, "en büyük cehâlet"tir. Bu
cehâlete sahip bir insanin, "gercek insan" oldugu iddia edi-
lemez. Böyle bir insan, "insan"dir, ama "gercek insan" de-
gildir. Gercek insan olabilmesi icin "Rab"bini bilmesi ve O'
na inanmasi gerekir. Gercek insan ise "gercek insan"ligini
ancak "iyilikcilig"iyle isbatlayabilir.

Hüseyin Avdic

***

INSAN VARSA TANRI DA VARDIR

Insan varsa, Tanri da vardir. Eger Tanri yoksa, insan bir
hictir! Hicligi kabul etmeyen, Tanri'yi kabul etmeli.

Hüseyin Avdic

***

DOGRU YOLU BULAN OL

Kimisi bilimle sapitir, kimisi bilimsizlikle.
Sen de dogru yolu bulan ol, Allah'a teslimcilikle.

Hüseyin Avdic

***
GERCEGE GÖTÜREN YOL

Gercege götüren dogru yol; din, bilim ve akli uyusturmak-
tan gecer. Bunlari birbirleriyle ayristiranlar, catistiranlar ve
baristirmayanlar ya yerinde sayar, ya da geri geri gider in-
sanliktan düser!

Hepinize bilimsel Kur'anizmli mutlu yillar...

2008'DE GÖRÜSMEK ÜZERE!

Hüseyin Avdic

Zaman: Yeni Cag'in sekizi, Ekim ayi.
Mekan: Avrupa.
Makam: Cevaplama.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: