Mittwoch, 5. November 2008

T Ü R B A N N A M E

(Bu bildiri, 2003 yilinda yayinlandi.)

T Ü R B A N N A M E

BA$ÖRTÜSÜ ÖZGÜRLÜKTÜR!
kadinin gercek sahibi Allahin adiyla

(Ba$örtüsü mücadelesini baskalarina birakmistik.
Konu globallesince tekrar bu mücadeleye dönme-
miz sart oldu. Biz de bu sarti yerine getirece-
giz. Sira, "kamusal alan diktatörleri"ni devir-
meye geldi...)

Bir kadin (türbanla) örtünüyorsa, bunu, dinî bir emir
ve teklif oldugu icin veya bölgesel ve iklimsel bir â-
det veya gereklik oldugu icin yapar ve yapmaktadir.
Dinî olanda maksat; namusu korumak icindir. Bu husus-
ta kadin, cirkin ve kötü bakislardan korunmak ister
veya güzelligini veya cirkinligini göstermek istemez.
Bunun icin örtüye ihtiyac duyar. Bu hususun kadin er-
kek esitligiyle bir ilgisi yoktur. Dindar kadini plaj-
daki erkekle esitlemeye kimsenin hakki olamaz. Böyle
bir hakki ba$örtülü kadinlar da zaten istemez ve iste-
memektedir. "Güzelligini veya cirkinligini göstermek
istemeyen bir kadinin kamusal alanda ne i$i var" de-
yip, kadini eve hapsedemezsiniz. Yüce Tanri, kadina,
cinselligini te$hir etmemek ve örtünmek sartiyla soka-
ga cikma izni vermistir. Bu izni kaldirmaya kimsenin
hakki yoktur.

Kadini, basini acarak veya onu soyarak özgürlestirdik-
lerini sananlari biz, kadinin esir edicileri olarak
görüyoruz. Suna bakin ki onlar da bizi esir edici ola-
rak görüyor. Acaba hangimiz esir ediciyiz? Bu konuda
en iyi karari Allah verir. Ama kendilerini Tanri yeri-
ne koyanlar, en iyi karari kendilerinin verdiklerini
saniyorlar! Hangi hakla kadin üzerinde tasarruf edi-
yorsunuz? Kadini siz mi yarattiniz? Ne hakkiniz var,
onu kendi keyfinizce ve aklinizca yönetmeye? Birakin,
kadin kendi kendini yönetsin. Madem bir kadin ba$ini
örterek Allah'in emirleriyle yönetilmek istiyor, ka-
rismayin onun giyimine, ku$amina, ba$örtüsüne! Size
esaret görünen, ona hürriyettir! Örtüsüzlügünüzden do-
layi o da sizi esarette görüyor. Kurtarin kendinizi e-
saretten! Ve kamusal alani i$gal etmeye son verin! E-
sitlik ve adaletlik olmasi icin ba$örtülülere yasak e-
dilen bir alan, ba$örtüsüzlere de yasak edilmeli de-
gil mi?

Bir ba$örtülünün bir ba$örtüsüze dil uzatmaya hakki
olmadigi gibi, bir ba$örtüsüzün ve taraftarlarinin da
bir ba$örtülüye dil uzatmaya hakki yoktur. Müslüman-
lik, Iranlilara veya Araplara ait bir din degil, her
milletin dinidir (veya olabilir). Kimse ba$örtülüleri
Iran'a kovmaya kalkmasin. Kaldi ki yakinda Iran da öz-
gürlesecek ve Fransa da laik kalamayacak ve kalmamali.
Cünkü dindarlarin ya$adigi bir yerde din devletten
dislanamaz. Bunun icin Fransa, laiklikten "Layiklik"a
gecmeli ve dini devlete icleyerek din ve dindarlar ile
uyum icinde olmalidir. Aksi halde Fransa ve onun gibi-
ler, laikligi diktatörlestirmekle kendilerini yüzde
elli civarinda "$er Ekseni"ne oturtmus olmazlar mi?

Kamu alani kime aittir? Ba$örtülülere mi aittir, yoksa
ba$örtüsüzlere mi aittir? Bu alan bütün millete ortak
olmali degil mi? Bu ortaklikta "kamualaninda herkes
ba$örtüsüz olacaktir" diye bir emir cikarmak, olumsuz
bir emirdir. Ama -genel ahlâk kurallarini bozmiyacak
sekilde- "isteyen istedigi gibi giyinebilir" demek i-
se, olumlu bir emirdir, ve demokrasi ve laikligin de
geregidir. Bu gerek, Müslüman bir ülkede daha cok ge-
reklidir. Müslüman olmayan bir ülkede ise zaten zarar-
li olacagi düsünülemez bile. Azinligin, dinin tavsiye-
si icin ve namusu korumak hikmetiyle örtünmesi, $ey-
tandan baska kime zarar verebilir?

Ba$örtüsü sizin göz zevkinizi bozabilir. Ama sizin
göz zevkiniz bozulacak diye, dindar kadinlar inancla-
rinin geregini mi iptâl etsinler veya sizin inanci e-
sir eden düzen ve yönetmeliklerinize mi boyun egsin-
ler? Böyle insan hakki korumak, böyle demokrat ve laik
olmak olur mu? Siz, bu olmazlar ile hangi e$itligin
savunucularisiniz? Hakli, adaletli ve namuslu bir mo-
dernlige taraftariz. Ama haksiz, adaletsiz ve namussuz
bir yasaga elbette karsiyiz. Sizin hakkiniz, adaleti-
niz ve namusunuz nerede?

Egemenlik dindarlarin elinde olsa ve sizin ba$inizi
zorla örtmeye kalksalar, razi olur muydunuz? Madem ra-
zi olmazdiniz, öyle ise nicin razi olmayacaginiz bir
$eyi onlara reva görmektesiniz? Egemenlik günün birin-
de dindarlarin eline gecebilir ve gececektir. O halde
onlardan nasil muamele görmek istiyorsaniz, sizin de
onlara öyle muamele göstermeniz gerekmez mi? Yoksa
görmek istediginiz muamele, simdi sizin onlara yapti-
niz mi?

Türban yani (ba$örtme), kadinlari karanliga sürükle-
mez. Cünkü örtünen kadinlar, okuyan ve okumak isteyen
kadinlardir. Ba$örtme kamu alaninda yasaklansa bile,
kamu alanindan ayrilan bir kadin, örtüsünü yine taka-
caktir. Cünkü bu bir inanc meselesidir. Sizin korktu-
gunuz karanlik nerede kaliyor? Kadin, kamu alaninda
acildigi zaman mi, yoksa alan disinda örtündügü zaman
mi karanliga düser? $imdi hangi hakla -size zarari ol-
mayan- milletin haklarina taarruz ve tecavüz edeceksi-
niz, hangi hukukla onlarin haklarini gasbedeceksiniz
ve ediyorsunuz?

Ba$örtüsü, dindar kadinin özgürlügüdür. Lütfen bu öz-
gürlüge dokunmayiniz! Eger dokunursaniz, ona da sizin
özgürlügünüze dokunma hakki vermis olursunuz... Hangi-
sini istersiniz? Biz ve onlar "bari$"i seciyoruz. Ya
siz? Geliniz, siz de bari$'i seciniz. Mutlulugumuz bu
seckinize bagli. Simdi egemenligin elinizde olusuna
pek güvenmeyin. Cünkü bu dünya, "dönüslü" bir dünya-
dir, tekdüze bir dünya degil. "$imdilik egemenligin
tadini cikarin" diyecegiz ama, cikaramayacaksiniz.
Cünkü yasak koydugunuz kimseler hergün sizi rahatsiz
edeceklerdir. Kamusal alanda dinsel "simge"leri yasak-
lamakla, bu yasagin kalkacagi güne kadar sürecek bir
mücadele kapisini acmis oldunuz. Allah'in emirlerini
hice sayan bir devletin koydugu yasaklara dindarlar
nicin itaat etsin?

Sizin ba$örtüsüyle ilgili korkulariniz bosuna. Ve onu
engellemek icin uydurdugunuz gerekceler de bâtildir.
O bos korkularla ve bâtil gerekcelerle, hem kendinizi,
hem de dindarlari üzmekten baska birsey kazanmis ol-
mazsiniz, olmuyorsunuz. Gayret ve cabanizi olumlu ve
kazanc yönüne cevirmeniz gerekmez mi, gerekmiyor mu?

Kamusal alani dindar kadina haram ederseniz, bu ala-
nin dinsize de haram edilmesi gerekir. Öyle ise onlar
da terketsin kamusal alani! Bombo$ kalsin o alan...
E$itlik istiyorsaniz, i$te size e$itlik! Ama böyle
bir e$itlige biz razi degiliz. Ya siz?

Kamusal alanda ba$örtü yasagi, ba$örtülü kadini tutsak
eden bir emirdir. Bu emir kalkmali, kadin özgürlügüne
kavusmali. Kisaca:

HAK GELDI, BÂTIL GITMELI!
ADALET GELDI, ZULÜM GITMELI!
NAMUS GELDI, AHLÂKSIZLIK GITMELI!

Not: Fransa ba$örtüsüne yasak koydu diye, Türkiye AB'
ye girmekten vazgecmeyecektir. Cünkü AB, Fransa'dan i-
baret degil, hem Fransa da bu yasagi sonsuza kadar
sürdüremeyecektir, sürdürmemelidir.

Not2: Kadinin ba$ini acarak, elbisesini soyarak onu
özgürlestirdiklerini sananlar, onu özgürlestirmiyor-
lar, tam aksine, onu $ehvetperestlerin putu veya köle-
si haline getiriyorlar. Kadini birinci sinif yapmak ve
onu korumak bu degildir ve olamaz. Avrupa liderleri,
kadini put ve köle haline getiren bir kadin soymacili-
gina izin vermemeli, onun örtüsüne dokunmamali ve do-
kundurtmamalidir. Kadinin ba$ini veya elbisesini soy-
mak, onu ahlâksizlarin sermayesi haline getirmektir.
Avrupa ve liderleri, kadina bu saygisizligi ve zulmü
yapmamalidir. Aldanarak ve aldatilarak yapmakta ise-
ler, buna derhal son vermelidirler. Arap ülkeleri de-
mokratiklesirken, Avrupa ülkeleri ve okullari dikta-
törlesmemelidir. Avrupa, Türkiye'nin bu husustaki yan-
lislarina uymak zorunda degildir. Kadinin ba$ini zorla
örtmeye hakkimiz olmadigi gibi, zorla acmaya ve acmak
zorunda birakmaya da hakkimiz yoktur. Bu haklari cig-
nemeyelim ve cignetmeyelim. Cünkü Yeni Cag'da birinci
vazifemiz; Tanri'ya ve Ötedünyasina inanctan sonra:
Hakli, Adaletli ve Namuslu olmaktir. "Tek Tanridan
baska Tanri yoktur. Isa, Musa ve Muhammed Allah'in ku-
lu ve elcisidir." diyen biz Avrupa ve Amerika dindar-
lari, okullara getirilen ve getirilmek istenen din ya-
sagini protesto ediyor ve bu yasaklarin derhal kaldi-
rilmasini istiyoruz.

Not3: Kiz ögrenci ve ögretmenlere ba$ örtme hakkinda
verilecek iznin ölcüsü $u olmalidir: Ebeveyninin tav-
siyesiyle örtünmekte olan kiz ögrencileri, "ba$lari
zorla örtülenler" kapsamina alamazsiniz. Ama ba$lari
zorla örtülenleri -sikayet oldugu takdirde- koruma al-
tina alabilirsiniz. Kizlara ait okul ve siniflarda ög-
renciler ba$larini örtmek zorunda degildir, ama kizli-
erkekli karisik sinif ve okullarda kiz ögrenciler er-
genlik cagindan (yani ortaokuldan) itibaren -dinen-
örtünmek zorundadirlar. Bu zorunluga müdahale ederse-
niz, din ve vicdan özgürlügüne kasdetmis olursunuz ki,
buna hakkiniz yoktur. Bunun icin ortaokul, lise ve ü-
niversitelerde ba$örtüsüne yasak koyamazsiniz. Ilk-
okullarda kadin ögretmenler sinifta ba$ini örtmek zo-
runda degildir. Ama siniftan cikarken örtünmelerine
karisilmamalidir. Ortaokul, lise ve üniversitelerde
hic karisilmamalidir. Ilkokul kadin ögretmenleri, ög-
rencilerini "ev halki" olarak görmeli, "namahrem" ola-
rak görmemeli. Okullarda ba$örtmede orta yol takip e-
dilmeli. Bu ise, kiz ve kadinlar ba$larini, gögüsle-
leriyle birlikte kol ve bacaklarini örterler. Ama yüz
acik kalir, burkaya ve burka cinsinden olan örtülere
izin verilmez. Bu hususta Türkiye ve benzerlerindeki
örtünen modern Müslüman kadinlar örnek alinabilir.

Not4: Irak'ta koskoca bir diktatörü devirmeyi basar-
dik. Ama $u kamusal alan diktatörlerini devirmeyi he-
nüz basaramadik. InsaAllah yakinda onlari da devirmeyi
basaracagiz, basarmaliyiz.

Zaman: Yeni Cag'in ücü, Aralik ayi ortasi.
Mekan: Avrupa.
Makam: Mücadele.
Boyut: Muranizm. (Daha önceki ismimiz: Kur'anizm idi.
15 Eylül 2003 tarihinden itibaren
"Muranizm" oldu.)

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: