Donnerstag, 19. März 2009

E Y T İ Ş İ M N A M E

E Y T İ Ş İ M N A M E

(KUR'ANİST DİYALEKTİK NEDİR?)

(Bu bildiri, 1998 yılında yayınlandı.)


gerçekleri gösteren ALLAHın adıyla


Şimdiye kadar "Diyalektik Materyalizm" vardı. Diyalektik Ma-
teryalizm veya Materyalist Diyalektik, zıtları çarpıştırarak ve
çatıştırarak senteze varıyordu. Meselâ materyalist felsefenin
mahsulü olan diyalektik materyalizm, zengin ile fakiri çarpış-
tırdı, komünizmi doğurdu. Bu doğum sonucu komünist düzen-
de zengin ile fakir yok oldu, fakat yoksulluk ve felâkette eşit
bir toplum ortaya çıktı. En sonunda refahta eşit bir toplum or-
taya çıkaramayan komünizm, yıkılışa mahkûm oldu. Yani ma-
teryalist diyalektik, iyilik çıkarmadı.

Şimdi sahnede Kur'anizm var. Kur'anizm'in diyalektiği ise;
zıtları çarpıştırarak değil, barıştırarak senteze varır. Çünkü as-
lında zıtlar arasında düşmanlık yoktur. Meselâ su ile ateş bir-
birine zıttır, fakat düşman değildir. Belki aralarında bir dostluk,
bir yardımlaşma vardır. Fakirlerle zenginler de birbirlerine düş-
man değillerdir. Bunların arasında da bir dostluk ve yardımlaş-
ma bulunması lâzım gelir. Bu zıtları birbirine düşman eden, in-
sanların bozuk inanç ve düşünceleridir. İnsanlar bozuk inanç
ve düşüncelerini düzeltmekle zıtlar birbirine dost, kardeş yapı-
labilir. Bu da; Yaratan'ın, Yaratılış'ın ve Yaradılmışlar'ın ortak
yasasından çıkan "Global Yasa" ile gerçekleşir. Herkes bu
global yasaya uymakla -eğer varsa- aralarındaki düşmanlığı
yok edebilir veya edilebilir. Öyle ise bundan sonra senteze
varmak için yapılacak iş, zıtlar arasında çarpışmak ve çarpış-
tırmak değil, barışmak ve barıştırmak olmalıdır. Eğer çatıştır-
mak yerine barıştırmakla senteze varmaya gayret edilirse,
-meselâ sosyal toplumda- "refahta eşit olan bir toplum" orta-
ya çıkarılabilir.

O halde şimdiki diyalektik formülümüz şudur:
Tez artı antitez eşittir sentez (veya barışık toplum). Yani:
(Tez+antitez=sentez)

Materyalist Felsefe'nin diyalektik formülü ise şöyleydi:
Tez çarpı antitez eşittir sentez (yani Çatışık Toplum). Yani:
(Tez*antitez=sentez: (veya Çarpışık Toplum) Yani: Tez çarpı-
şır antitez eşittir çatışık toplum.

Kur'anist Diyalektik ise: "Tez barışır antitez eşittir Barışık
Toplum'dur.

Zıtların çarpıştırılmasında haklı olan galip olsa, bu doğal ola-
bilir ve doğadaki diyalektik zulümsüzdür. Fakat haksız taraf
kuvvetli olur veya kuvvete başvurur da galip çıkarsa ne olur!
Bunun için -akıllılar arasında- çarpışan ve çarpıştıran bir diya-
lektik zulüm doğurur. İşte diyalektik materyalizm -esas olarak-
budur. Yani zulüm doğurmuştur. Yani zıtları birbirine düşman
edip çatıştırarak veya barıştırmayarak haksızları ve haksızlık-
ları galip getirmiştir. Diyalektiği kötüye kullanmıştır.

Zıtları barıştıran Kur'anist Diyalektik ise, zulme son verir. Öy-
le ise bundan sonra Kur'anist Diyalektik ile bütün dünyada
zulme son vermeli ve verdirmeliyiz. Bundan sonra yapacağı-
mız ve yapmamız gereken en önemli iş budur. Artık bundan
sonra senteze, zıtları çatıştırarak değil, barıştırarak varmaya
çalışacağız. Bu çalışmanın düzeni ve düzenleyicisi ise,
"Global Yasa" olacaktır. Global Yasa ise; doğal, Tanrısal ve
insansal yasa'nın birliğinden ve uyuşmasından çıkar. Doğal
Yasa'nın sahipleri, bilginler'dir. Tanrısal Yasa'nın sahipleri,
Kur'anistler'dir. İnsansal Yasa'nın sahipleri de, devletliler ve
siyasetçilerdir. Kur'anist Diyalektik'e, "Barışmatik" de
denebilir.

Not: "Global Yasa"nın ayrıntı ve içeriğini: "Düzenname"/Kur-
anisthaber Google'de bulabilirsiniz.

Bildirilerimize ulaşabileceğiniz adres:
www.kuranisthaber.blogspot.com

Zaman: Yeni Çağ'a iki kala Eylül'ü.
Mekan: Avrupa.
Makam: Eytişim veya Barışmatik.
Boyut: Kur'anizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA KUR'ANİSTLERİ
* * *

Keine Kommentare: