Samstag, 2. Mai 2009

DİN BİLİM TANRI KONULARI

(Yazarimiz Hüseyin Avdic'in, mustafaakyol.org sitesinde
ateistlerle yaptigi tartismalar.)

DIN BILIM TANRI KONULARI

DIN TAMAMEN DOGMA DEGILDIR

Cünkü dinin degismezleri oldugu gibi, degisen yönleri
de vardir.

Meselâ Islâmiyet'in inanc sartlarindan olan; Allah'a,
Meleklerine, Peygamberlerine, Kitaplarina, Âhiret ve
Kader'e olan inanc degismez, degistirilemez.

Ibadet sartlarindan olan Namaz, Zekât, Hac, Oruc,
Kurban ve Kelime-i Sehadet degismez.

Adalet degismez.

Güzel ahlâki olusturan maddeler degismez.

Ancak hukuk ve sünnetle ilgili konular, sartlara göre
degisir. Ve her caga göre dinin yeni bir yorumu yapila-
bilir. Dinde ilerleme gerileme olmaz. Cünkü din, hayatin
günesidir.

Bilimin de degismezleri vardir. Meselâ isbatlanmis bilim-
ler ve bulunmus yasalar degismez. Ama teori ve hipotez-
ler degisebilir. Bu degisebilir yönüyle de bilim daima iler-
leme (veya gerileme) icinde olur.

Demek, dinin de bilimin de degisen ve degismeyen yön-
leri vardir. Dinin esaslarinda yapilacak bir degisiklik fayda
getirmez. Fayda getirecek olsaydi, onda da degisiklik
yapilabilirdi. Fakat dinin esaslarinda yapilacak bir degisik-
lik, o dini yikar.

Demek, din tamamen degismez olmadigi gibi, bilim de
tamamen degisebilir degildir.

Hüseyin Avdic

***

Mete Bey,

Hindistan'in ürettigi füzelerden Iran da üretiyor.
Ama füzeler adam öldürür, adam diriltmez.
Din ise, ölümü öldürür, ebedîlik kazandirir.
Dolayisiyla en kral füze, din ile, bilhassa
Islâmiyet ile boy ölcüsemez.

Hüseyin Avdic

***

DIN VE BILIM VE MÜSLÜMANLAR

Mete Bey,

Sözlerinizi yanlis anlamis degilim.

"Yapilis ve i$leyis itibariyle hersey ilme baglidir".
Insanin da doga ve tabiatla olan muamelesini saglikli
kurabilmesi ve ondan faydalanabilmesi icin onun nasil
yapildigini ve i$ledigini bilmesi ve onlari i$leten yasalari
tanimasi ve onlara itaat etmesi gerekiyor. I$te bu haki-
kat, "bilim"i dogurmaktadir. Bilime olan ilgi ve yönelis
de ihtiyaca bakar. Kim daha cok muhtacsa ve bu ihti-
yacini hissediyorsa, bununla meraki uyanir ve bu uya-
nisla da bilime yönelir ve calismasina göre de ilerleme
kaydeder.

Kur'anlilar, Islâmiyeti kazandiktan sonra bilime olan ih-
tiyaclarini hissetmis ve gerekli calismalarini yapip, bu-
günkü bilim ve teknigin temelini atmislardir. Bu temeli
attiktan sonra bilim nöbetini Bati'ya devretmislerdir. Ba-
tililar da Müslümanlardan devraldiklari bu temelle ve
nöbetle ve ihtiyacin meydana getirdigi büyük bir aclikla
ona sarilarak bilim ve onun bir meyvesi olan teknigi bu-
günkü seviyesine getirmisler ve tarihsel vazifelerini ta-
mamlamislardir.

Bilim ve teknikte doygunluga ulasmis bulunan Batililar
simdi nöbeti tekrar Müslümanlara devretmek üzeredirler.
Bundan sonra bilim ve teknigi ilerletmek Müslümanlarin
i$i olacaktir.

"Bunun delili nedir" diye sorulacak olursa, "onun delilini
yakinda göreceksiniz" deriz.

Fakat hersey bilim'den ibaret degildir. Cünkü bilim sade-
ce dünyaya yardim eder. Fakat din, hem dünyaya hem
de ötesine hizmet eder, i$ik tutar. Insan sadece akildan
ibaret bir varlik olmadigindan, yalnizca bilimle doyamaz.
Cünkü onun bir de "kalb"i vardir. Kalp ise, ölümsüz bir
dünya ve sonsuz bir mutluluk ister. Onun bu ihtiyacini da
ancak "Din" karsilayabilir. Bu ihtiyaci karsilanmadikca,
bilim onu mutlu edemez. Bunun icin insanlik, onun mâne-
vî ihtiyaclarini karsilayacak Islâmiyet gibi gercek bir dini
daima arayacaktir ve ariyor.

Cünkü insanin insaniyete cikip olgunlasabilmesi ancak
din ve bilimle mümkündür. Bunlardan birisini atanlar ise,
insanî olgunlasmada yarim kalacaklardir. Tam bir mükem-
mellesme isteyenler de her ikisine birden sarilacak ve
gercek insanlasmayi kazanacaklardir.

Hüseyin Avdic

***

BIR ATEIST DIYOR KI:

"Ne der bu insanlar? Her seyin bir yaraticisi olmasi sartsa
yaraticinin bir yaraticisi niye yok? Daha mukemmel bir
varligin yaraticisi olmayabiliyorsa, ondan daha az mukemmel
bir evrenin yaraticisinin olmasi neden sart olsun? Bir sey kendi
kendine var olacaksa, daha basit olanin mi, daha karmasik
olanin mi kendi kendine var olmasi daha olasi? Alin size bir
mantik testi." (KUZU)


Ateiste verilen cevap:

Kuzu'ya,

Eger Tanri gercek bir tanriysa, onun üstüne Tanri olmaz.
Ba$bakanin ba$bakani veya cumhurbaskanin cumhurbas-
kani olmayacagi gibi.

Eger evren bir "yaratik"sa, o Tanri'siz olamaz. Eger evren
bir "yaratici"ysa, bunun da üstüne bir Tanri konamaz. Fa-
kat bu halde evrenin bir "yaratici" oldugunu isbatlamak
zorundasin.

Eger bunu isbatlayabiliyorsan, Tanri'ya ihtiyacin yoktur.
$ayet isbatlayamiyorsan, o zaman da herseyin ve herkesin
hâkimi ve hükümdari olan tek Allah'a inanmak zorundasin.

Eger "ben inanmak istemiyorum, ateist kalmak istiyorum"
diyorsan, bu halde de gercege göz kapamis olacaksin ve
insanliktan cikacaksin!

Bu evrenin senin aklina ve bilgine dayanmadigini ve dayan-
dirilmadigini bilmiyorsan, bilmelisin. Madem bu evrenin
yapilisi senin aklina ve bilgine dayandirilmamistir, o halde
sen kim oluyorsun?

Eger sahte bir kimlikten kurtulup gercek bir kimlik kazanmak
istiyorsan, Kur'an'a kalp ve kafa ver, gercegi gör; mânevî kör-
lükten kurtul! Cünkü gercek insanliga yükselis, bu kurtulusla
mümkündür.

Not: Evrenin ve onun temel ta$i olan atomlarin "Tanri" olama-
yacagini, "ATOMNAME/Kuranisthaber"den ögrenebilirsin.
Atomname de, Google'de seni bekliyor.

Hüseyin Avdic

***

Zaman: Yeni Cag'in dokuzu, Mayis ba$i.
Mekan: Avrupa.
Makam: Tartisma.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: