Sonntag, 3. Oktober 2010

ÂDEM YERYÜZÜNDE YARATILIP CENNETE Mİ ÇIKARILDI, YOKSA CENNETTE YARATILIP YERYÜZÜNE Mİ İNDİRİLDİ?

ÂDEM YERYÜZÜNDE YARATILIP CENNETE Mİ
ÇIKARILDI, YOKSA CENNETTE YARATILIP
YERYÜZÜNE Mİ İNDİRİLDİ?

gerçekleri gösteren ALLAHın adıyla

Bakara Sûresinin 30'uncu ayetinde yüce Allah'ın: "Ben yeryüzün-
de bir halife yaratacağım" demiş olması, Âdemin yeryüzünde ya-
ratıldığının delili olmaz. Çünkü bu ayet: "Ben yeryüzünde bir 'insan'
yaratacağım" demiyor, "halife yaratacağım" diyor. Yani ayet, yara-
tılacak olanın "rütbe"sini nazara veriyor. O zaman bu ayet; "yaratı-
lacak olanın yeryüzü için olduğunu" haber verir, yoksa "Âdem'in
yeryüzünde yaratılacağı"nı değil. Taha Sûresinin 116'dan 123'e
kadar olan ayetleri de bu iddiamızı destekler ve tasdikler. Çünkü
hem Taha Sûresi, Bakara Sûresi'nden önce indirilmiştir.

Taha Sûresin'nde geçen; şeytanın ve meleklerin Âdem'e secdeye
dâvet edilmesi, şeytanın buna karşı gelmesi ve Âdem'in şeytana
aldanıp "cennetten çıkarılma"sı olayları da gösteriyor ki, Âdem
yeryüzüne indirilene kadar hep cennette bulunuyordu. Bu da, o-
nun cennette yaratıldığını gösterir.

Âdem'in cennette yaratılmış olması, insanın doğasına daha uygun-
dur. Çünkü bir bebek dünyaya geldiği zaman, anne-babasının ya-
nında olması ve ona sahip çıkmaları gerekir. Yoksa o çocuk ölür
gider. İlk insan olan Âdem de, yaratıldıktan sonra bilgisiz ve sa-
hipsiz bir şekilde ortada bırakılamazdı. Ona en iyi sahiplik de,
Yaratan'ın, onun yanında olmasıyla olabilirdi.

Ayrıca Sad Sûresi'nin 75'inci ayetinde geçen: "Ey iblis! İki elimle
yarattığıma neden secde etmedin?" sözleri de bildiriyor ki; Allah,
Âdem'i bizzat Kendisi yaratmıştır. Bu yaratış için de Allah herhal-
de yeryüzüne inecek değildi. Âdem'i cennette veya İlâhî Saltanat
Dairesi'ndeki "İlâhî laboratuvar"da yaratması daha uygun olurdu.
Çünkü yeni bir icad önce atölyede veya laboratuvarda geliştirirlir.
Ondan sonra fabrikada üretim safhasına geçilir.

Bir de: "Allah'ın Cebrail'i Âdem'in yaratılışı için yeryüzünün her
yerinden toprak toplaması için göndermesi"yle ilgili Peygamber
Hadîsi de, "Âdem'in ve Eşi'nin cennette yaratıldığını" isbat eder.
Bunlar da bize gösterir ki; Darwinizm'in iddia ettiği gibi ilk insan
ve insanlar maymundan veya şempanzeden veya pirimattan tü-
rememiştir: İnsan müstakil olarak Allah tarafından yaratılmış, ilk
insandan sonrakiler de Âdem ve Havva'dan türetilmiştir.

Ayrıca: "Biz insanı en güzel sûrette yarattık" ayeti de; insanın ev-
rim geçirip, ondan sonra ondan daha mükemmel bir varlık türe-
meyeceğini isbat eder. Çünkü insan, "varlıkların en mükemmeli"
dir.

Bakara 30 ayetinde geçen; "Ben yeryüzünde bir halife yarataca-
ğım" sözü, Âdem ve Havva'dan sonra yeryüzünde yaratılacak
"insanlık" çoğulunu ve "rütbesi"ni bildirir. Ama bu ayet, "istisna"
olan Âdem'in, "yeryüzünde yaratıldığı"na delil olmaz ve değildir.
Niçin olamayacağını da yukarıda açıkladık.

Yeryüzü, cennette yaratılmış olan Âdem ve Havva'dan türetile-
cek insanlık soyu için bir "fabrika" olmuştur. "Ben yeryüzünde
bir halife yaratacağım" sözü, daha çok buna bakar, yani yeryü-
zünde üretilecek insanlık soyuna işaret eder; Âdemin dünyada
yaratılacağına delâlet etmez. Zaten; "Biz Âdem'i dünyada yara-
tıp cennete çıkardık" şeklinde bir ayet yoktur. Ama "Âdem'in
cennetten çıkarıldığı"na dair ayet vardır. Bakara 36 ve Araf 24'
üncü ayetleri de bunu açıkça gösterir.

Sonuç: İlk insan olan Âdem, yeryüzünde yaratılıp cennete çıka-
rılmamış; tam aksine, cennette yaratılıp yeryüzüne indirilmiştir.
Âdem ve Havva'dan sonraki insanların çoğalması da yeryüzünde
olmuştur.

Zaman: Yeni Çağ'ın onu, Ekim başı.
Mekan: Avrupa.
Makam: Cevaplama.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANİSTLERİ
* * *

Keine Kommentare: