Freitag, 27. Februar 2009

(Yazarımız Hüseyin Avdıç önemli bir buluşunu açıklıyor.)

(Yazarimiz Hüseyin Avdic önemli bir bulusunu acikliyor.)

BIR BULUSUMU ACIKLIYORUM

Yil 1968 veya 69. Ben 12-13 ya$larindaydim. Ve bir terzi
ustasinin yaninda cirak olarak calisiyordum.

Bir gün elimde bir miknatis parcasi vardi ve ben bunu kuv-
vetli bir miknatis yapmak istiyordum. Bunu gerceklestirmek
icin de miknatisin beline uclari acilmis cok kisa bir kablo
bagladim. Sonra kablonun ortasindan tutarak onun öteki
ucunu da elektrikli dikis makinasinin motoruna soktum.
Kablonun acik ucunu, bazi kivilcimlar cikana kadar motorun
icinde gezdirdim, yani elektrikle temas ettirmeye calistim.
Cikan kivilcimlardan sonra kabloyu motorun icinden cikar-
dim. Bakir kablonun elimle tuttugum bölümü yalitkan oldu-
gundan herhangi bir ceryan carpilmasina ugramadim. Ama
motora sokmus oldugum kabloyu cektikten, yani elektrik
baglantisi kesildikten sonra elimle miknatisa dokundum.
Miknatisa dokunur dokunmaz üzerime büyük bir akim bo-
saldi. Bu bosalmadan sonra günlerce karnim agridi ve bo-
gazimda yanik kokusu hissettim. Ama basimdan gecen bu
olay hakkinda kimseye birsey söylemedim. Bütün ya$adik-
larim (bu makaleyi yazana kadar) bende sir olarak kaldi.
Sonucta miknatisim kuvvetlenmemisti. Fakat tesadüfen
"MIKNATISIN ELEKTRIK DEPOLADIGINI" bulmustum.

Yil 1980-82. Bu sefer ben 23-25 ya$larindayim ve Almanya'
da ya$amaktayim. Bu tarihlerde, cocukken yaptigim bulusun
nasil meydana geldigini, yani "miknatisin nasil elektrik depo-
ladigini" merak etmeye basladim. Bu merakla da kütüphane-
de elime gecen bilimsel icerikli kitaplari okumaya koyuldum.
Ama bu okumalarim beni tuttu Allah'a götürdü. Yani karsimda
Allah'i buldum. Allah'i bulmak ise benim icin dünyanin en bü-
yük bulusu oldu. Bu en büyük bulusla da, bunun yaninda kü-
cük kalan bilimsel buluslar pesinde kosmayi birakip, kendimi
tamamen dinsel bilimlere verdim. Tabii bu yönelisle de kücük-
ken yaptigim bulusun sirrini cözme i$i ertelenmis oldu.

Simdi yil 2009 ve ben 52 ya$indayim. Ve tekrar, yaptigim
bulusun sirrini merak etmeye basladim. Bunu cözebilmek
icin de atom fizigini okuyorum. Fakat henüz bu fizigi haz-
metmis degilim. Daha cok calismam gerekiyor. Ama bu
fizigi iyi bilenlerin, miknatisin nasil elektrik depoladigini
kolaylikla cözebilecegini düsünüyorum.

Bu düsüncelerim arasinda, yaptigim bulusun "neye yaraya-
cagini" da merak ediyorum. Bu merakla bir arastirma yaptim.
Fakat benim bulusumla ilgili bir veri ve bulguya rastlamadim.
Yani miknatisin elektrik depoladigi, bilim dünyasinca henüz
bilinmiyor. Bu arada elektrik depolayan pil ve bataryalarin
"pahaliya mal oldugu" fikri aklima takildi. Bu gercek karsisin-
da: Acaba dedim, benim bulusum, enerjiyi daha ucuza depo-
layan bir arac olabilir mi? Ve bulusumun, enerji depolamayi
cok ucuza mal edebilecegini gördüm. Eger bulusum, yapila-
cak yeni deneylerle gerceklik kazanirsa, bu, "cok büyük e-
lektrik akimlarinin dahi kücücük bir miknatisa depolanabile-
cegini" gösterir. Atomlarin cekirdeginde cok büyük bir ener-
jinin yattigini düsünürsek, büyük enerji kaynaklarinin cok kü-
cük alanlara sigdirilabilecegi, akla zit olmaz. Tabii miknatisin
elektrik depolayabilecegini görmek icin de bazi deneylerin
yapilmasi gerekiyor.

Eger yapilacak deneyler olumlu sonuc verirse, bu, elektrikli
ucak, makina ve otomobillerin kapisini acmis olacaktir. Simdi
düsünün! Cebinizde dahi kolaylikla tasiyabileceginiz pil kadar
kücücük bir enerji deposunu, ucak veya makina veya otomo-
bilinizin ona uyarli cihazina takiyorsunuz ve onunla aylarca i$
görüyor ve seyahat ediyorsunuz. Bu, "petrolsüz ya$am" de-
mektir. "Temiz hava ve cevre" demektir. "Petrolden kurtulus"
demektir. Dolayisiyla dünyanin cennete dönüsmesi demektir!

Simdi bu düsüncelerle cok büyük heyecanlar geciriyorum ve
sevincimden ölüyorum. InsaAllah sevincim kursagimda kalmaz.

"Bilim dünyasina bir katkim olur" düsüncesiyle bu aciklamayi
yapmis ve bilgileri vermis bulunuyorum.

Not 1: Yapilacak ve yapilmakta olan "Parcacik Carpistirma" de-
neyinde de miknatis kullanildigindan, bu deneyle ugrasan bi-
lim adamlarinin da benim bulusumdan haberdar olmalarinda
fayda olacagini düsünüyorum. Gerekli bilgiler onlara da ulas-
tirilmalidir.

Not 2: Cocuklugumda yaptigim deneyle belki de kücük enerji-
leri büyük enerjiye cevirmenin yolunu da bulmus olabilirim. Ön-
ceden, yaptigim bulusa fazla bir kiymet vermiyordum. Ama
24 Subat 2009 tarihinden itibaren, yaptigim bulusun cok kiy-
metli olabilecegini düsünmeye basladim.

Simdi hedefimde; cekirdekleri, topraga diker dikmez onlari ac-
tirabilecek ve meyve verdirecek bir yol bulmak var. Bu, insan-
ligin gida problemini cözebilir ve fakirligi ortadan kaldirabilir.
Hedefimde bir de i$ik hiziyla seyahat edebilmenin yolunu kes-
fetmek var. Bunlarin gerceklesmesi ise, dünyanin cennete dö-
nüstürülmesi olacaktir.

Insanligin hastalik sorunlari ise: Gen teknolojisiyle bütün has-
taliklari kisa zamanda iyilestirmenin yolu zaten acilmis durum-
dadir. Cok yakinda bütün hastaliklar kolaylikla tedavi edilebi-
lecek ve insan ömrü uzatilabilecek.

Öyle inaniyorum ki, bilim dünyasi cok kisa bir zaman icinde
cok büyük bir devrim ya$ayacak. Ve, dünyamizin düzeni de
acaip bir sekilde degisecek, iyilesecek ve güzellesecek.

Makalemi; "Allah gelecegimizi güzel etsin" diyerek noktaliyo-
rum.

Not 3: Bilim-Teknik Dergisi yöneticileri, bu makalemi bilim
adamlarina iletebilir.

Bana ulasim icin adres: yenibulusum@mynet.com

Hüseyin Avdic

***

Bildirilerimize ulasabileceginiz adres:
www.kuranisthaber.blogspot.com

Zaman: Yeni Cag'in dokuzu, Subat sonu.
Mekan: Avrupa.
Makam: Duyuru.
Boyut: Muranizm.

YAYINLAYAN
AVRUPA MURANISTLERI
* * *

Keine Kommentare: